2013. október 21., hétfő

Ami kimaradt

Az utbol persze sokminden kimaradt, igy vissza kell menni. De most meg gyorsan papirra vetem, ami a blogbol kimaradt. Szamomra az emberi kapcsolatok voltak a legmeghatarozobbak Indiaban. Ennyi erdekes emberrel, eletuttal es eletfelfogassal egesz eletem soran nem talalkoztam. Nagy elmeny volt a latogatas a buddhista iskolaban, ahol szegeny eszak indiai gyerekeknek biztositottak igen jo tanulasi korulmenyeket. A gyerkocok annyira orultek nekunk, hogy egesz nap jatszottunk, es alig akartak elengedni. Deepak egy igen okos kisfiu, aki orvos akar lenni. Elhataroztam, hogy segiteni fogom ebben a celjaban. INdiaban sok a raszorulo, mindenkinek nyilvan nem segithet az ember, de ha hallgat a megerzesekre, megsugja a szive, hol kell igazan a segitseg. Egy jo baratom Del-Afrikabol, Bruno kifizette egy fiatalember mutetjet, aki eloot felrobbant egy gazpalack meg 6 eve, azota fel sem tudta emelni a fejet, mert hozzaegett a bore a mellkasahoz, azota koldul, es drogozik a fajdalom miatt, Indiaban sok a koldus es a gyermekmunka, amit megprobal az ember nem tamogatni, de sokszor van olyan szituacio, hogyha nem adsz semmit, akkor aznap az a kisgyermek nem eszik semmit, vagy megverik, mert nem keresett egy rupiat sem. Egy szep elmeny volt, amikor hazafele setaltam, es az uton meglattam egy bocit fekudni, azt hittem, hogy mar nem el, de kozelebb menve konstataltam, hogy meg lelgzik. Ket tibeti leanyzo mar sajnalkozva szemlelte. En tudogyulladast diagnosztizaltam (mely kesobb helyesnek bizonyult :) Javasoltam, hogy kerssunk allatorvost, nem tudtam, hogy ez letezo fogalom-e itt, de vegul is megtalaltuk, o megszervezte a mentest, es a boci biztonsagba kerult. Az egyik leany tibeti asztrologiat, a masik tibeti medicinat tanult. A masik nagy talakozas a vallasokkal tortent, harom nagy vallassal kerultem testkozelbe. Szivemhez a buddhizmus all a legkozelebb, de nem is vallaskent, hanem eletmodkent. Nagyon bolcs es tiszta eletu szerzetesekkel talaloztam, es jo utravalot adott a szerzetesek altal tartott meditacios utmutatas. A dalai lama szerint, ha minden 9 eves gyermeket megtanitanank meditalni, a Fold sokkal jobb hellye valna, es nem lenne a jovoben haboru. "A boldogsaghoz nem vezet ut, az ut maga a boldogsag." Buddha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése